O Fordu

Ford je predan cilju da donosi najbolje proizvode na tržište ujedno čuvajući principe globalne odgovornosti, društva i održivost. Pružajući najvišu razinu kvalitete svojim kupcima bezvremenski su temelji te cijena ulaska na tržište. U Europi ti temelji pojačani su obvezom da se daju vozila koja su pouzdana, suvremena i pružaju superiorne vozne kvalitete. U 20. stoljeću, nijedna tvrtka nije ostavila toliki utjecaj na ljudske živote kao Ford. Henry Ford stavio je svijet na kotače proizvevši jednostavna, pouzdana vozila za mase koja si je prosječna obitelj mogla priuštiti. Izvanredno nasljeđe sada inspirira ljude u Ford Motor Company da ostave jednako jako obilježje i u 21. stoljeću.
U vrijeme kad je Ford Motor Company osnovan u SAD-u i bio poznat širom svijeta kao ikona američke proizvodnje, povijest kompanije u Europi išla je skoro paralelno njenim američkom tragom; od dolaska prvih Ford automobila u Veliku Britaniju 1903. do današnjice, europska organizacija opslužuje 42 zemlje diljem europskog kontinenta.

Ford je od samog početka bio svjetska organizacija. Tijekom prvih mjeseci osnutka Ford Motor Company u Detroitu 16. lipnja 1903., prva dva Ford automobila stigla su u London, gdje su bili izloženi na Cordingley Automobile Show-u, u ožujku 1904., u Agricultural Hall, Islington.

Oko im je zapelo za mladog čovjeka imenom Aubrey Blakiston, koji je osnovao prodajnu agenciju, naručio 12 Fordovih A modela i uzeo u najam prodajni salon u Long Acre, londonski centar za karoserije i motornu industriju.

Prodaja je išla sporo – trebala je godina dana da bi se prodalo tih 12 automobila – ali agencija je zaposlila mladog "stručnjaka za automobile", Percival Perry-a, koji je imao ključnu ulogu u osnivanju Forda u Europi.

U tim prvim danima se Francuska, domovina najveće europsko moto industrije, činila kao najbolje mjesto iz kojeg će biti koordiniran posao u Europi, a zapravo se jedna od prvih prodaja Fordova tamo i dogodila 1904. godine. Tako je 1908. godine osnovana podružnica u Parizu koja je bila zadužena za nadgledanje prodaje u Europi, pod vodstvom amerikanca H. Baker White-a. Važnost njegove pozicije očitovala se preko veličine njegove plaće, tada kolosalnih 24.000$, što je jednako oko 1.5 milijuna $ u današnjim okvirima.


16. lipnja 2003. godine Ford Motor Company napunila je 100 godina.
Kako se Ford približava jubileju, iznimna dostignuća Henry Forda dolaze u žarište zbivanja. Tijekom godina prosperiteta i teškoća, tijekom rata i mira, tvrtka Ford Motor Company izrasla je od jednog čovjeka, jedne vizije, male garaže i Quadricycle-a do sile koja je promijenila prirodu osobnog prijevoza. Dostupnost automobila, koja se sada uzima zdravo za gotovo, doprinijela je značajno ekonomskom rastu i stabilnosti širom svijeta.

Tvrtka još uvijek utjelovljuje duh svojeg osnivača, uvijek razmišljajući unaprijed, planirajući bolju budućnost i težeći za inovativnim dostignućima u dizajnu, proizvodnji i tehnologiji. Ford i danas nastavlja tradiciju obiteljskog posla kojem je na čelu William Clay Ford Jr, praunuk osnivača.

Osjećaj za obitelj, kontinuitet i trajne vrijednosti stvaraju poseban odnos koji sjedinjuje sada proširenu Fordovu obitelj djelatnika, trgovaca, dobavljača, dioničara i klijenata na više od 200 tržišta širom svijeta.

William Clay Ford Jr., predsjedatelj i CEO Ford Motor Company čvrsto vjeruje u lekcije iz bogate i slikovite prošlosti kako bi izgradio još veće nasljeđe u 21.stoljeću. “Obilježavajući naš 100 rođendan, cilj nam je ostaviti još veći utjecaj na živote ljudi u slijedećih 100 godina. Želimo nastaviti pružati svijetu mobilnost proizvodeći izvanredne automobile koji su dostupni u svakom smislu te riječi – ekonomično, u odnosu na prirodu i okoliš i društvo. Stvarajući i održavajući slobodu kretanja za svakog poštujemo svoju prošlost i osiguravamo budućnost,” rekao je.
Kao globalna kompanija, za nas je važno da imamo standarde prema kojima možemo sami sebe ocijeniti – a da i drugi mogu ocijeniti nas.

Nazivamo ih 'naša vizija', 'naša misija' i 'naše vrijednosti'.

Naša vizija: postati vodeća kompanija na svijetu za automobile i usluge.
Naša misija: mi smo globalno raznolika obitelj, s ponosnim nasljeđem, koja je strastveno predana proizvodnji izvanrednih proizvoda i usluga.
Naše vrijednosti: radimo pravu stvar za naše ljude, naš okoliš i naše društvo, ali iznad svega za naše kupce. 

Kao globalna kompanija, mi prihvaćamo svoju socijalnu odgovornost i predanost ljudima u cijelom svijetu. Dizajnirali smo specijalni program za promociju tolerancije i jednakih mogućnosti, te za aktivnu podršku socijalnih i ekoloških programa. Mi smo također prvi proizvođač automobila koji je dobio ISO 14001 certifikat, strogi ekološki standard, i to za sva naša postrojenja u cijelom svijetu.


vrh stranice