O Hyundai-u

Razmišljanje izvan okvira te želja da se pronađe odgovor na pitanja što je sve moguće napraviti u automobilskoj industriji, kako bi se podigla kvaliteta života kupaca i vlasnika Hyundai automobila, učinila je Hyundai najbrže rastućim proizvođačem automobila u svijetu. Hyundai je 5. najcjenjeniji automobilski brand, prema Interbrand ljestvici, te 36. najvrjedniji globalni brand.
Chung Ju-yung, osnivač Hyundaija, bio je skromnog podrijetla i svoje je bogatstvo izgradio gotovo iz ničega. Mladost mu je bila teška, jer je Koreja u to doba bila pod japanskom okupacijom. Dva započeta posla (trgovinu rižom i automehaničarsku radionicu) morao je prekinuti zbog japanske represije. Tek nakon Drugog svjetskog rata postigao je pravi uspjeh. Godine 1946. osnovao je kompaniju Hyundai (to ime na korejskom otprilike znači modernost).
 
Zanimljivo je da je kompanija Hyundai zapravo započela kao graditeljska tvrtka. Chung Ju-yung uspio je nakon Drugog svjetskog rata dobiti velike ugovore za gradnju objekata u svrhu poslijeratne obnove Koreje. Hyundai je tako gradio brane, autoceste, brodogradilišta, pa čak i nuklearnu elektranu. Dobro mu je došlo to što je njegov mlađi brat znao engleski jezik te bio u dobrim odnosima s američkim vojnicima. Tako je započela priča o Hyundaiju koja traje do danas.
 
Hyundai Motor Company osnovana je 1967. godine, a prvi model tvrtke, Cortina, objavljen je u suradnji s tvrtkom Ford Motor Company 1968. godine. Kad je Hyundai želio razviti vlastiti automobil, u veljači 1974. angažirali su Georgea Turnbulla, bivšeg generalnog direktora Austina Morrisa u britanskom Leylandu. On je angažirao još pet vrhunskih britanskih inženjera automobila -  Kennetha Barnetta, dizajnera karoserije, inženjere Johna Simpsona i Edwarda Chapmana, Johna Crosthwaitea, bivšeg inženjera British Racing Motorsa i Petera Slatera kao glavnog inženjera za razvoj.
 
1975. godine predstavljen je Pony, prvi južnokorejski automobil, sa stilom Giorgia Giugiara iz tvrtke ItalDesign i pogonskom tehnologijom koju je osigurao japanski Mitsubishi Motors. Izvoz je započeo sljedeće godine u Ekvador, a ubrzo nakon toga i u zemlje Beneluksa. Hyundai je na britansko tržište ušao 1982., prodavši 2993 automobila u prvoj godini.

1984. Hyundai je počeo izvoziti Ponyja u Kanadu, ali ne i u Sjedinjene Države, jer tamo Pony nije zadovoljio norme emisije štetnih plinova. Kanadska prodaja uvelike je premašila očekivanja i u jednom je trenutku bio najprodavaniji automobil na kanadskom tržištu. 
 
1985. godine proizveden je milijunti automobil Hyundai.
 
1986. Hyundai je počeo prodavati automobile u Sjedinjenim Državama, a Excel je nominiran za "10. najbolji proizvod" od strane magazina Fortune, prije svega zbog njegove pristupačnosti. Tvrtka je počela proizvoditi modele s vlastitom tehnologijom 1988. godine, počevši od vozila srednje veličine - Sonate. U proljeće 1990. godine ukupna proizvodnja automobila Hyundai dosegla je brojku od četiri milijuna. Tvrtka je 1991. godine uspjela razviti svoj prvi vlastiti benzinski motor s vlastitim prijenosom, otvarajući tako put tehnološkoj neovisnosti.
 
1996. godine osnovana je Hyundai Motor India Limited s proizvodnim pogonom u Irungattukottai u blizini Chennaija u Indiji.
 
1998. Hyundai je počeo redizajnirati svoj imidž pokušavajući se etablirati kao marka svjetske klase. Chung Ju Yung prenio je vodstvo Hyundai Motora na svog sina, Chung Mong Kooa, 
 
1999. Hyundaijeva matična tvrtka, Hyundai Motor Group, uložila je velika sredstva u kvalitetu, dizajn, proizvodnju i dugoročna istraživanja svojih vozila. Dodala je 10-godišnje jamstvo (ili 160.000 kilometara) automobilima koji se prodaju u Sjedinjenim Državama i pokrenula agresivnu marketinšku kampanju.
 
2014. Hyundai je pokrenuo inicijativu usmjerenu na poboljšanje dinamike svojih vozila i shodno tome angažirao Alberta Biermanna, bivšeg potpredsjednika za inženjering u BMW-u M, da povede razvoj Hyundai vozila navodeći kako "tvrtka namjerava postati tehnički lider u vožnji i upravljanju“.

Današanji moto Hyundaija glasi „Novo razmišljanje. Nove mogućnosti. " Ovo obuhvaća Hyundaijev novi koncept "Modern Premium" koji ima za cilj pružiti kupcima emocionalnu vrijednost i iskustva iznad očekivanja kroz novo razmišljanje i nove mogućnosti. 
 
Hyundaijev koncept "Modern Premium" temelji se na ideji da visoka kvaliteta ne zahtijeva nužno visoku cijenu. Hyundai nudi vrhunske, visokokvalitetne vrijednosti po iznenađujuće pristupačnoj cijeni i vrijednostima koje kupci nikada nisu okusili niti očekivali. Ono najvažnije, koncept Modern Premium odnosi se jednako na Hyundai proizvode ali i na uslugu.
 
S tim u vezi, Hyundai je dobio priznanje i za inovativna te kreativna dizajnerska rješenja, nagradu Red Dot za Brand 2018. godine. Podizanjem standarda na svim razinama poslovanja Hyundai želi kupcima osigurati sve ono što simbolizira sami Hyundai brand, a to su kvaliteta, pouzdanost i inovativna rješenja. Kako bi vlasnicima novih Hyundai vozila omogućili dugogodišnju i bezbrižnu vožnju, jedinstveni trostruki Hyundai jamstveni paket uključuje pet godina jamstva bez ograničenja kilometraže, pet godina jamstva mobilnosti i pet godina preventivnih pregleda vozila.
 
Uživanje u vožnji Hyundai želi približiti svima – zato nudi kompletnu ponudu vozila: od malog gradskog automobila i10, dizajnerski nagrađivanog B SUV-a Kone, globalno najprodavanijeg Hyundai modela Tucsona, premium modela Santa Fe, prvog sportskog Hyundai hot hatcha i30 N s 275 KS te električna vozila visokog dometa s 0% emisije, Konu Electric i IONIQ Electric.

Zapošljavajući preko 80 000 ljudi širom svijeta, Hyundai provodi novu globalnu politiku usmjerenu na lokalizaciju. To uključuje razvoj proizvoda, dizajn, prodaju, marketing i potrošačke usluge kako bi se udovoljilo ukusima lokalnih kupaca, kao i ukusima globalnog tržišta.
 
Trenutno Hyundai ima sedam inozemnih pogona u SAD-u, Indiji, Kini, Turskoj, Češkoj, Rusiji i Brazilu. Hyundai danas ima zajednički globalni proizvodni kapacitet od oko 4 milijuna jedinica godišnje (Koreja: 1,86 milijuna / inozemstvo: 2,15 milijuna).
 
Tvornica Ulsan najveća je svjetska automobilska tvornica. Kompleks Ulsan nalazi se na 1.200 hektara i glavni je pogon Hyundaia te se sastoji od pet neovisnih postrojenja. Zapošljava preko 34.000 radnika sposobnih za proizvodnju 5.600 vozila dnevno. Postrojenje također ima vlastitu luku u koju se istodobno može usidriti do tri broda od 42.000 tona. Pogon je rodno mjesto korejske automobilske industrije i samostalan je objekt koji upravlja vlastitim vatrogasnim domom, bolnicom i sigurnosnim vozilima. Tvornica je također opremljena najsuvremenijom tehnologijom za zaštitu okoliša, poput postrojenja za pročišćavanje otpadnih voda i kanalizacije koje Hyundaiu osiguravaju položaj društveno odgovorne tvrtke.

vrh stranice