Uvijek spremni za tehnički pregled vozila

Osim u slučaju kupovine novog vozila kada tehnički pregled vrijedi 24 mjeseca, kao vlasnik vozila dužni ste obavljati tehnički pregled svakih 12 mjeseci. Iako su tehnički pregled i registracija vozila dva odvojena pojma i aktivnosti, u pravilu se oni odvijaju zajedno. S tim u vezi, a kako bi uvijek na jednom mjestu imali sve spremno za tehnički pregled (i registraciju) vašeg vozila, Grand Auto Team donosi vam hodogram aktivnosti i podsjetnik što sve morati umati uz sebe.

Tehnički pregled vozila obavlja se temeljem Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnika o tehničkim pregledima vozila, a u svrhu provjere tehničke ispravnosti i ekološke podobnosti vozila. Obvezan je za sva motorna (automobili, motori, autobusi i sl.) i priključna vozila osim radnih strojeva.

Provjerite dokumente prije nego li krenete.

Uz osobnu iskaznicu i prometnu dozvolu nemojte zaboraviti novac kojim ćete platiti pregled.

Ukoliko niste sigurni koliko će vas stajati pregled (i registracija) preporučamo da prije pregleda nazovete stanicu za tehnički pregled i provjeriti iznos za Vaš automobil. Uz to, svakako vodite računa da ste platili sve novčane kazne jer u protivnom nećete moći registrirati automobil.

Napominjemo još dvije stvari:

  1. Ako imate pravo na određene olakšice pri registraciji, ponesite i tu dokumentaciju (npr. potvrda za invaliditet i sl).
  2. Ako netko drugi registrira vozilo umjesto vas, uz prethodno spomenutu dokumentaciju mora imati i punomoć za registraciju vašeg automobila 

Do tehničkog pregleda možete sami izvršiti malu kontrolu.

Par tjedana prije tehničkog pregleda toplo preporučamo da „poslušate“ svoje vozilo pa ukoliko osjetite da se drukčije „ponaša“ ili „čuje“, svakako nam se obratite.

Isto tako, provjerite:

  • posjedujete li obavezan komplet prve pomoći, žaruljice i sigurnosni trokut
  • elektroniku automobila: prednja svjetla, zadnja svjetla, žmigavce, podizače stakala i brisače.
  • stanje svojih guma
  • kontrolnu ploču (lampice)
  • auspuh (ako iz auspuha izlazi obojeni dim velika je šansa da postoji neki kvar u autu jer dim iz auspuha nikad ne bi trebao biti obojan) 

Kad stignete u stanicu za tehnički pregled...

Popis stanica za tehnički pregled možete naći ovdje.

1.PRIJAVA VOZILA

Prilikom prijave vozila u informatički sustav, potrebni su sljedeći dokumenti: osobna iskaznica (OI), prometna dozvola (PD) i potvrda o osobnom identifikacijskom dokumentu (OIB)  u slučaju da u dokumentima (PD,  osobna iskaznica ili informatičkom sustsvu) nije upisan. Referent na prijavi tehničkog pregleda ispisuje kontrolni list, kojeg vlasnik vozila zajedno sa prometnom dozvolom daje prvom slobodnom nadzorniku tehničke ispravnosti vozila (u daljnjem tekstu: nadzornik).

VAŽNO: Plaćanje tehničkog pregleda u većini stanica se obavlja u ovom trenutku, prije samog pregleda, odnosno kao uvjet izlaska na pregled vozila.

2. IDENTIFIKACIJA I PREGLED UNUTRAŠNJOSTI VOZILA

Identifikacija vozila se smatra početkom tehničkog pregleda, gdje nadzornik uspoređuje podatke iz prometnih dokumenata pregledom VIN oznake i registracijske pločice. Nakon toga provjerava opće stanje vozila, uspoređuje tehničke karakteristike guma na vozilu i u PD, pregledava staklene površine, sigurnosne pojaseve, podizače stakala, opremu vozila (kutija prve pomoći, sigurnosni trokut, rezervne žaruljice...) i dr.

3. KONTROLA KOČNICA

Prilikom kontrole kočnica nadzornik se vozilom navozi na uređaj za ispitivanje kočnica vozila te ispituje kočionu silu na prednjoj i zadnjoj osovini, te kočionu silu pomoćne (mehaničke) kočnice. Ukupni koeficijent sile kočenja radne kočnice za osobna vozila prvi puta registrirana prije 1. siječnja 2012. ne smije biti manji od 50%, odnosno 58% za osobna vozila prvi puta registrirana nakon 1. siječnja 2012. godine. Ukupni koeficijent sile pomoćne kočnice za osobna vozila ne smije biti manji od 16%. Razlika sila kočenja za radnu kočnicu na kotačima iste osovine ne smije biti veća od 25%, a za pomoćnu kočnicu 30%. Nejednolikost sile kočenja na jednom kotaču ne smije biti veća od 20%. Postotak nejednolikosti sile kočenja izračunava se približno na polovici sile kočenja koja izaziva blokadu, a za osnovicu izračunavanja se uzima veća sila kočenja. Sva odstupanja od ovih zakonskih normi značilo bi ne samo pad na tehničkom pregledu nego i opasnost na cesti iz razloga što bi se vrlo vjerojatno prilikom naglog kočenja vozilo zanijelo, pa čak i prevrnulo.

4. PREGLED VOZILA NA KANALU

Pregledom vozila na kanalu nadzornik pregledava cijeli donji postroj, koroziju, ispušni sustav, dijelove ovjesa, poluge i zglobove, prijenosni mehanizam, pragove, unutrašnju stranu guma i.t.d. Ono što nadzorniku pomaže u dijagnostici navedenih dijelova i sklopova je razvlačilica, dizalica ili pak platformska dizalica (ovisno o tehničkoj izvedbi tehnološke linije).

5. EKO – TEST

Kod ispitivanja ispušnih plinova motornih vozila nadzornik se koristi analizatorom plinova, pomoću kojeg ispituje udio štetnih plinova (tvari) u ispuhu vozila. Eko – testu podliježu vozila s benzinskim motorima koja su proizvedena 1970. godine (i mlađa), te vozila s dizel motorima koja su proizvedena 1980. i (mlađa). Vozila s ugrađenom plinskom instalacijom NE PODLIJEŽU ispitivanju ispušnih plinova.

6. PREGLED KOČIONE TEKUĆINE

Prilikom pregleda kočione tekućine, nadzornik koristi indikator točke isparavanja tekućine za kočenje, gdje kontrolira zakonski propisanu minimalnu temperaturu točke isparavanja od 155°C.

7. PREGLED SVJETALA

Na kraju tehnološke linije pregledava se intenzitet i usmjerenost svjetala uređajem pod nazivom regloskop. Na svakom vozilu je točno određen postotak nagiba svjetala od strane proizvođača koji se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3% što je u pravilu označeno na plastičnom nosaču ili na naljepnici u motornom prostoru. Regloskopom se kontroliraju kratka, duga i svjetla za maglu, pod uvjetom da je vozilo neopterećeno i uređaj za podešavanje visine svjetala u vozilu podešen na nulu.

8. ISPISIVANJE ZAPISNIKA

Po završetku tehničkog pregleda nadzornik donosi završnu ocjenu tehničke ispravnosti vozila, te sve rezultate unosi u bazu podataka (program za automatsku obradu podataka). Nakon toga ispisuje zapisnik o tehničkom pregledu sve pojedinosti koje isti sadrži usmeno objašnjava vlasniku vozila, odnosno vozaču. U slučaju da je vozilo tehnički ispravno ispunjen je prvi uvjet za registraciju vozila.

9. REGISTRACIJA VOZILA

Nakon ovjere tehničke ispravnosti vozila, te naplate propisanih obveza (naknade za uporabu javnih cesta i posebne naknade za okoliš, Porez na cestovna motorna vozila te police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti) vozilo se može registrirati, odnosno produljiti valjanost prometne dozvole.

Za kraj.

Iako sva vozila koja sudjeluju u prometu moraju biti tehnički ispravna, gotovo svako četvrto vozilo ne prođe tehnički pregled u Republici Hrvatskoj. Ako ste jedan od "neispravnih", ne ljutite se jer svrha tehničkih pregleda jest otkriti nedostatke na vozilu koji mogu utjecati na sigurnost vašeg vozila i putnika u njemu, na sigurnost ostalih sudionika u prometu (pješaka, biciklista, ostalih vozila, itd.) te osigurati da vozila svojim prometovanjem što manje utječu na okoliš. Tehničkim pregledom motornog vozila se također utvrđuje dali je  vozilo opremljeno propisanom opremom i uređajima, dali su isti ispravni, te udovoljavaju li uvjetima iz propisa za sigurno sudjelovanje u prometu.

U svim Grand Auto servisima provodimo preventivne preglede vozila prije tehničkog pregleda i registracije, stoga – ne ustručavajte se kontaktirati nas putem Whatsappa, emaila ili kontakt forme – u bilo kojem trenutku.

Za kraj, donosimo vam kalkulator za informativni izračun naknada ali svakako preporučamo, kao i na početku, da prije pregleda kontaktirate stanicu za tehnički pregled i provjerite trošak za vaše vozilo.

vrh stranice